Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2008

Μια οικολογική βόμβα στο βυθό της Καλντέρας





Στις 28 Μαίου 2006 εγκαινιάζεται μέσα σε φαμφάρες και τυμπανοκρουσίες το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond».
«Η Louis Hellenic Cruises εγκαινίασε την Παρασκευή στον Πειραιά, το νέο κρουαζιερόπλοιο του στόλου της Sea Diamond, παρουσία σημαντικών εκπροσώπων της ναυτιλίας και του ευρύτερου τουριστικού κόσμου της χώρας. Το υπό ελληνική σημαία Sea Diamond θα ξεκινήσει την 1η Μαΐου 2006 από τον Πειραιά, 3ήμερες και 4 ήμερες κρουαζιέρες στο Αιγαίο.» Δημοσίευμα εφημερίδας την εποχή εκείνη.
Αφού άκουσε τις φιλοφρονήσεις της κρατικής εξουσίας ο πρόεδρος της εταιρείας είπε τα ακόλουθα:
«Ο Πρόεδρος του Ομίλου Louis κ. Κωστάκης Λοϊζου τόνισε "Όραμα μας είναι να συνδέσουμε την ανάπτυξη της εταιρείας μας με την αναζωογόνηση και την ενδυνάμωση της Ελληνικής κρουαζιέρας, με την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού και της Εθνικής οικονομίας. Με το Sea Diamond κάνουμε άλλο ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Τηρήσαμε την υπόσχεση μας και δημιουργήσαμε ένα κόσμημα για την ελληνική κρουαζιέρα. Στο Sea Diamond κυματίζει η ελληνική σημαία γιατί η σημαία αυτή εκφράζει ένα ξεκάθαρο όραμα τη σύνδεση της ανάπτυξης της εταιρίας μας με την αναζωογόνηση της ελληνικής κρουαζιέρας. Μέσω καινοτόμων μορφών συνεργασίας υποστηρίζουμε τα ελληνικά τουριστικά γραφεία, πραγματοποιούμε τις επισκευές μας σε ελληνικά ναυπηγεία, και ανεφοδιάζουμε τα πλοία μας από ελληνικές επιχειρήσεις".
Διαβάστε προσεκτικά τις δηλώσεις. Τέτοια φιλοπατρία, τέτοια ανιδιοτέλεια, τέτοια εθελοντική προσφορά για το καλό της Ελλάδας, ούτε οι ήρωες της επανάστασης. Ποιο πολύ όμως μ’ αρέσει το «τηρήσαμε την υπόσχεσή μας» απέναντι σε ποιον άραγε;
Διαβάστε τώρα ποια ήταν αυτή η επένδυση για το καλό του τουρισμού μας.
«Το νέο απόκτημα της Louis Hellenic Cruises κατασκευάστηκε το 1986 στη Φινλανδία και έφερε το όνομα Birka Princess ανακαινίστηκε πλήρως το 1999» 20 χρονών σκαρί, που δεν κατασκεύαστηκε για κρουαζιερόπλοιο.

Σήμερα το κόσμημα της Louis βρίσκεται στο βυθό της Καλντέρας, σ’ ένα από τα ομορφότερα νησιά της Ελλάδας, τη Σαντορίνη και αποτελεί μια βόμβα στο βυθό της θάλασσας. Τόνοι πετρελαίου, βλαβερά ιχνοστοιχεία και βαρέα μέταλλα απειλούν το οικοσύστημα της περιοχής, τις μηχανές αφαλάτωσης που προμηθεύουν πόσιμο νερό το νησί και τον τουρισμό που αποτελεί τον κινητήριο μοχλό της τοπικής οικονομίας.
Ποιος φταίει για όλα αυτά; Στην αρχή για την πολιτεία στόχος ήταν να μην πληγεί ο τουρισμός και για την εταιρεία να μην πληγεί η ασφαλιστική της κάλυψη. Όλα πήγαν καλά. Τα μέσα επικεντρώθηκαν στον ηρωισμό που έδειξαν οι κάτοικοι για τη σωτηρία των επιβατών και στον κακό συντονισμό των υπηρεσιών.
Σήμερα η εταιρεία λέει ότι φταίει «ο βράχος». Τι ήθελε κι ήταν εκεί; Αλλού τον είχαν χαρτογραφήσει. Ακόμα κι αν ισχύει αυτό στο λιμάνι της Σαντορίνης πιάνουν κάθε μέρα δεκάδες πλοία, κανένας καπετάνιος δε σκέφτηκε να κοιτάξει το χάρτη και να πει «κοίτα να δεις θα περάσω από δω που ο χάρτης λέει ότι ο βράχος είναι βαθιά». Διαβάστε: «Στην Υδρογραφική Υπηρεσία Ελλάδας αποδίδει ευθύνες η πλοιοκτήτρια εταιρεία Louis Hellenic Cruises για τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου "Sea Diamond" στο λιμάνι της Σαντορίνης πέρσι τον Απρίλιο. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε την Παρασκευή το πρωί ο διευθυντής επιχειρήσεων πλοίων της εταιρείας, Γιώργος Κουμπενάς, ενώ στο χάρτη της υδρογραφικής υπηρεσίας ο ύφαλος (στον οποίον προσέκρουσε το πλοίο) αποτυπώνεται στα 57 μέτρα από την ακτή, στην πραγματικότητα βρίσκεται στα 131 μέτρα από την ακτή. Συγχρόνως, ενώ σύμφωνα με τον χάρτη ο ύφαλος παρουσιάζεται σε βάθος 18 έως 22 μέτρα κάτω από τη θάλασσα, στην πραγματικότητα -όπως είπε- βρίσκεται σε βάθος μικρότερο των πέντε μέτρων.»
Με βάση αυτόν τον ισχυρισμό η εταιρεία έπαψε να πληρώνει ακόμα και την εταιρεία που είχε αναλάβει τον επιφανειακό καθαρισμό. Φυσικά ο στόχος είναι να μείνει ένα ακόμα τοξικό κουφάρι στις ελληνικές θάλασσες ( δες το Σάμινα το οποίο αποζημίωνε, τυχαίο άραγε, ο ίδιος ασφαλιστικός οργανισμός), γιατί τα έξοδα απάντλησης των καυσίμων και ανέλκυσης είναι πολλά.
Σήμερα η πολιτεία «απειλεί» και παρακαλεί την εταιρεία, να τηρήσει τις υποχρεώσεις της. Διαβάστε τις δηλώσεις του υπουργού κ. Βουλγαράκη:
«Θα συνιστούσα λοιπόν στην εταιρεία που εκπροσωπεί το SEA DIAMOND να αφήσει τα νομικά τερτίπια και να αναζητήσει την ουσιαστική λύση του ζητήματος. Είναι εξάλλου σαφές ότι για το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής αυτό το θέμα είναι και θα εξακολουθεί να είναι πρώτο στην ατζέντα μας μέχρι να υπάρξει οριστική λύση», τόνισε ο κ. Βουλγαράκης.»
Τι σημαίνει άραγε «θα συνιστούσα». Οχ σκιάχτηκα.
Ανακοίνωση μετά από σύσκεψη που έγινε στη Σαντορίνη:
« Όπως υπογραμμίστηκε, το θέμα παραμένει υπό διαρκή ποινική αξιολόγηση και βρίσκεται σε εξέλιξη μέσω δικαστικών και νομικών διαδικασιών η εξασφάλιση όλων των χρηματοοικονομικών μέσων με τα οποία θα υλοποιηθούν οι διεργασίες για την απάντληση των ρυπογόνων ουσιών και την ανέλκυση του πλοίου.» Τι σημαίνει ποινική αξιολόγηση; Τσακώνονται οι δικηγόροι; Και η εξασφάλιση των χρηματοοικονομικών μέσων; Εμείς θα πληρώσουμε πάλι την αποζημίωση του επιχειρηματία;
«Ο υφυπουργός Ναυτιλίας μετά την κινητοποίηση του ΣΚΑΪ, δήλωσε στο σταθμό μας ότι επίκειται η δέσμευση της ασφαλιστικής αποζημίωσης που εισέπραξε η πλοιοκτήτρια εταιρεία και σύλληψη των υπευθύνων»
Σύλληψη των υπευθύνων, δηλαδή μέχρι τώρα και για το κράτος έφταιγε ο βράχος. Γιατί δε δεσμεύτηκε η αποζημίωση; Πότε επιτέλους το κράτος θα ασχοληθεί με τους μεγάλους απατεώνες σ’ αυτή τη χώρα; Ανθρώπους που συναναστρέφονται τους πολιτικούς και παριστάνουν τους φιλάνθρωπους, αλλά είναι αδίστακτοι μπροστά στη μία μαγική λέξη: ΚΕΡΔΟΣ.





Τα κείμενα σε εισαγωγικά προέρχονται από τις παρακάτω πηγές: ΣΚΑΪ, Travel Daily News.gr

2 σχόλια:

chmarni είπε...

Καταρχήν όταν μιλάμε για τη Σαντορίνη ίσως να αναφερόμαστε σε ένα από τα δέκα ομορφότερα σημεία του πλανήτη.
Δυστυχώς στην Ελλάδα η οικολογική συνείδηση είναι ακόμη χαμηλά στην ιεραρχία των πολιτών. Έτσι το θέμα πέρασε λίγο στα ψιλά από την Ελληνική κοινωνία ενώ τα τηλεοπτικά μέσα (της χώρας μας βέβαια) από όσο θυμάμαι εγείρανε κάποια περίεργα θέματα με τη Γαλλίδα κυρία η οποία έχασε τον σύζυγο και το παιδί της. Τη κατηγορούσαν τη γυναίκα ότι για κάποιο περίεργο λόγο καθυστέρησε να ενημερώσει τις αρχές για το γεγονός ότι ο σύζυγος της και το παιδί της αγνοούνται. Πως άλλωστε θα αποδείκνυαν και στο εξωτερικό το μέγεθος της προστυχιάς και της αλητείας τους.
Φυσικά το θέμα έχει πλέον, κατά το κοινός λεγόμενο, ξεφουσκώσει και έτσι δεν ασχολείται σχεδόν κανείς.
Τέλος σε αυτή τη κολοχώρα ακόμη και οι πινακίδες σήμανσης στους δρόμους γράφουν ότι οποιαδήποτε φθορά διώκεται ποινικά και τιμωρείτε με έως δύο χρόνια φυλάκιση. Τι όμως θα πρέπει να γίνει με τους ασυνείδητους που σπέρνουν με βόμβες μόλυνσης το Αιγαίο υποθηκεύοντας το μέλλον των επόμενων γενεών; Φυσικά θα πρέπει να γίνει ότι είναι δυνατό για να πληγεί το κύρος της χώρας μας σε σχέση με τον τουρισμό. Να μη θίγει δηλαδή το κύρος των επιχειρηματιών που προσφέρουν τριτοκοσμικές υπηρεσίες σε υψηλότατο κόστος…

giati_baba? είπε...

Το να περιμένεις από τον τύπο που έχει πάρει πόζα δίπλα από τον ''ένοχο'' πλοιοκτήτη στα εγκαίνια να δώσει λύσεις σε ζητήματα ζωτικής σημασίας και καταχρηστικής πρακτικής ενός ιδιώτη, είναι σχεδόν ουτοπικό. Αυτός ο τύπος δεν ήταν που άσκησε βέτο στην Κοινοτική οδηγία για τα νέου τύπου πετρελαιοφόρα τα οποία θα ήταν πιο ''φιλικά'' για το περιβάλλον, πρός όφελος του Βαρδινογιάννη;
Σεμνός και ταπεινός κι αυτός...
Τουλάχιστον αυτός πήγε σπίτι του, μέχρι νεοτέρας...
Ένα μικρό σχόλιο ακόμη, για τη πόζα...Όταν βγαίνει φωτογραφίες με τους διάφορους απατεώνες που αυτοαποκαλούνται επενδυτές, σπρώχνει με το ίδιο μένος για μια καλύτερη θέση στο κάδρο, όπως έσπρωχνε εκείνους τους ''ενοχλητικούς'' λιμενεργάτες που ζητούσαν συνάντηση μαζί του;